Per què no tothom és copywriter?

Per què no tothom és copywriter

Posar-se davant del teclat i escriure és fàcil. Però això no et converteix en copywriter!

La fórmula per vendre més amb les paraules també implica estratègia, tècnica, coneixements i una bona dosi de capacitat d’aprenentatge.

Tothom sap escriure i tothom sap llegir (o la gran majoria, a la nostra societat). I tothom té més o menys gràcia per comunicar-se amb altres persones.

Ergo, serà facilíssim fer els textos per la meva nova web! 😎

O escriure un email per tancar una venda. O anar posant alguna cosa a les xarxes socials.

Quantes vegades hem vist textos amb zero visió d’UX Writing per fer una web. Amb poca o nul·la persuasió i estratègia a l’hora de redactar un email per tancar una venda. O amb excessiva efusivitat i falta de professionalitat quan es crea contingut per les xarxes socials.

Cada dia llegim al voltant de 10.000 missatges1 des que ens despertem fins que anem a dormir.

Quants en recordes, tu, avui?

No per ser catastrofistes, però el més probable és que siguin uns set o vuit. Màxim deu, si tens un dia molt brillant!

Què farà que algú es fixi en la teva web i en el que ofereixes? Què farà que la competència no et passi pel davant?

La resposta no és gens fàcil.

Són molts factors els que faran que puguis passar de l’èxit més absolut al fracàs estrepitós: el producte o servei que ofereixes, el preu de venda, el mercat al qual et dirigeixes… Però també el branding, el copywriting i, de fet, absolutament tot el que comuniquis a través de la teva marca.

No podem deixar res a l’atzar. El copywriting tampoc.

Perquè el copywriting no és questió de xispa. S’han de conèixer a fons les tècniques i estratègies que faran que el teu missatge sigui un d’aquests set o vuit que aquella persona que vols recordarà quan es posi a dormir aquesta nit.

No tothom és copywriter. Però tampoc és la teva responsabilitat.

Tot és qüestió de delegar-ho a aquelles persones que sí que ho són.

Disciplines que cal dominar per ser un bon copywriter

Usabilitat

És la de redactar amb l’objectiu que la lectura sigui fluida i que ajudi activament a aconseguir un objectiu concret: que l’usuari navegui entre pàgines, que compri, que reservi, que segueixi llegint…

És imprescindible conèixer el llenguatge necessari a utilitzar en botons, call-to-actions o formularis segons l’estratègia de comunicació definida en cada cas.

Neurociència

Permet conèixer quines funcions del cervell s’activen amb determinats estímuls. A través del llenguatge podem influir en certes funcions cognitives.

Escriptura

Saber escriure en el llenguatge que toca segons el target al que ens dirigim.

Conèixer bé el to i el registre que cal utilitzar.

Li parlaries igual als responsables de màrqueting d’una empresa de sistemes de seguretat que a una empresària del món del benestar personal, a l’hora de vendre un producte?

Correcció lingüística

Saber escriure bé, sense faltes, sense errors gramaticals que restin professionalitat als textos i facin que transmetem una mala imatge.

Capacitat d’aprofundir en una temàtica

Cal estar en constant aprenentatge per entendre a la perfecció quin és el producte o servei que qui ens ha contractat vol oferir, entendre quines són les seves peculiaritats i quin és l’objectiu de l’empresa.

SEO

Saber escriure no només en clau persuasiva, sinó en clau SEO. Saber utilitzar les keywords adequadament i amb la densitat idònia. Un text ha de ser tant user com SEO-friendly.

Escriure no només és posar tinta al que tenim al cap perquè quedi plasmat en una web o email.

Els qui ens dediquem al copywriting sabem que és un món multidisciplinari.

Redactar és el resultat final, visible, d’una llarga i meticulosa feina al darrere.

I tu, ets copywriter?

  1. Saxon, Joshua. Por qué la atención de los clientes es el recurso más escaso de 2017. American Marketing Association