12 llibres per amants del disseny

Llibres de disseny

Mai Ă©s tard per aprendre! 

Els llibres que et proposem avui sĂłn un must del disseny grĂ fic. T’ensenyaran tant a tenir una visiĂł general del disseny com a aprofundir en temes concrets i especĂ­fics. 

Et serviran si:

  • Ets un dissenyador/a professional amb anys d’experiència
  • Acabes de sortir de la carrera i t’has quedat amb ganes de mĂ©s
  • No ets dissenyador, però vols aprendre a parlar el mateix idioma que els dissenyadors. AixĂ­ serĂ s capaç de valorar i tenir criteri a l’hora de prendre decisions de disseny.

No ens enrotllem mĂ©s. Comencem amb la llista! 

Logo Design Love

Llibre Logo Design Love
  • Autor: David Airey
  • Any: 2014

Un llibre que fa molts anys que tenim i que de tant en tant ens agrada rellegir. En aquest llibre David Airey ens explica com ha de ser un bon logotip, alhora que fa un repàs de tot el camí a seguir per crear-lo. Pràctic i fàcil de llegir. Un llibre ideal per aquells que liderin un projecte de branding i dels encarregats d’executar-lo.

Designing Brand Identity: An essential guide for the whole branding team

Designing Brand Identity Llibre
  • Autora: Alina Wheeler
  • Any: ReediciĂł (5a) l’any 2017

El llibre repassa els cinc grans blocs que s’han de dominar per crear una marca d’èxit: des de la fase d’investigaciĂł, l’estratègia i posicionament, l’execuciĂł del disseny, el llançament i la direcciĂł del branding.

És un best-seller a escala mundial i, alhora, un llibre completíssim per entendre el procés i la implicació que té crear una marca. Un llibre pràctic i fàcil d’entendre per aprendre a transmetre la importància del branding a tots els implicats de l’empresa.

Graphic Design Rules: 365 Essential Design Dos and Don’ts

Graphic Design Rules Llibre
  • Autors: Peter Dawson, John Foster, Tony Seddon i Sean Adams
  • Any: 2012

365 tips sobre disseny gràfic. Un llibre per desenvolupar un criteri analític basat en principis de disseny. Un llibre pensat especialment per a no-dissenyadors que volen aprendre de forma fàcil i pràctica què fer i què no fer per crear i validar bons productes gràfics.

MĂ©s info sobre Graphic Design Rules

PsicologĂ­a del color

Llibre PsicologĂ­a del Color
  • Autora: Eva Heller
  • Any: 2004

El color no Ă©s res que es pugui deixar a l’atzar i aquest llibre ens ho demostra. 

Descobriràs quins valors transmet cada color i aprendràs a tenir un criteri fonamentat a l’hora d’escollir la paleta de colors pels teus clients o la teva empresa.

MĂ©s info sobre PsicologĂ­a en color

The book of ideas (1&2)

Book of Ideas Llibres
  • Autor: Radim Malinic
  • Any: 2016 i 2018

Les idees surten perquè sí? Com sorgeixen els projectes de disseny i com es treballen? Quin és el procés?

El director creatiu Radim Malinic ens fa un repàs a tots aquests temes explicant la seva experiència professional amb casos concrets i ens fa cinc cèntims d’alguns tips interessants.

T’explica no nomĂ©s el que cal saber pel que fa a disseny sinĂł tambĂ© de mindset, el que tambĂ© t’ajudarĂ  a l’hora d’executar els projectes.

MĂ©s info sobre el Book of Ideas 1 MĂ©s info sobre el Book of Ideas 2

The book of branding

Book of Branding Llibre
  • Autor: Radim Malinic
  • Any: 2019

Aquest llibre, tambĂ© de Radim Malinic, Ă©s una guia amb consells per desenvolupar una identitat de marca. 

Un llibre que fa mĂ©s fĂ cil tot el procĂ©s de creaciĂł d’una identitat de marca, tant pels dissenyadors com pels empresaris. 

Si busques una pinzellada sobre tot el procés de creació d’una marca aquest llibre és per tu. Un altre bon exemple de llibre molt útil per a no-dissenyadors que volen adquirir criteri en temes de disseny gràfic.

MĂ©s informaciĂł sobre Book of Branding

Logo Modernism

Logo Modernism llibre
  • Autor: Jens MĂĽller
  • Any: 2014

Podràs passar hores fullejant aquest llibre…! És com la bíblia dels logos.

Jens Müller fa un repàs súper exhaustiu a més de 6.000 marques creades entre els anys 40 i 80. També podràs veure case studies per aprendre com es van crear alguns logos en concret i com es va desenvolupar la identitat de marca.

El llibre, que no és precisament de butxaca, és en anglès, francès i alemany. És a dir, el mateix llibre inclou les tres llengües.

MĂ©s informaciĂł sobre Logo Modernism

How To…

How to Llibre

How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world

  • Autor: Michael Bierut
  • Any: 2015

Un llibre / manual / manifest de Michael Bierut, conegudíssim dissenyador i un dels partners de la famosa agència Pentagram. El llibre presenta un recull de les seves tres dècades d’experiència com a dissenyador, en el que repassa 36 case studies en els que podem veure com s’ha recorregut al disseny gràfic per resoldre problemes.

MĂ©s info sobre How To

Better Web Typography

Better web Typography for a better web llibre
  • Autor: Matej Latin
  • Any: 2018

Una tipografia pot evocar molts conceptes. I Ă©s per això que no es pot escollir o dissenyar sense criteri. 

Better Web Typography és un llibre molt pràctic que fins i tot inclou exercicis per Sketch/Figma per practicar el que hagis après. Després d’aquesta lectura sabràs escollir tipografies correctament, sabràs combinar-les, i molt, molt i molt més. Un repàs superexhaustiu des de la macrotipografia a la microtipografia en un llibre 100% pràctic.

MĂ©s info sobre Better Web Typography

IntuiciĂłn, acciĂłn, creaciĂłn. Graphic Design Thinking

Graphic Design Thinking Llibre
  • Autora: Ellen Lupton
  • Any: 2012

Ser creatiu s’entrena i aquest llibre t’ensenyarĂ  les tècniques i passos per fer-ho. És una guia prĂ ctica on l’autora reuneix a professionals del mĂłn del disseny que et donaran les eines per començar un projecte de disseny des de zero, resoldre possibles problemes i acabar materialitzant el disseny. 

MĂ©s informaciĂł sobre Graphic Design Thinking

Don’t make me think

Don't make me think llibre
  • Autor: Steve Krug
  • Any: 2015

Si et vols especialitzar en el disseny digital aquest llibre Ă©s per tu. Steve Krug, considerat com a un gurĂş de la usabilitat, t’explicarĂ  els principis del disseny web. 

És un llibre prĂ ctic i explicat amb molta grĂ cia. En definitiva, un llibre que no estĂ  de mĂ©s per aquells/es que es vulguin dedicar a l’UI/UX. 

MĂ©s info sobre Don’t make me think